۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۷

گزارش خبري/

تحقق وعده الهي" و بشر الصابرین"/ 400 آزاده سرافراز در خراسان شمالي

تحقق وعده الهي" و بشر الصابرین"/ 400 آزاده سرافراز در خراسان شمالي

بجنورد - خبرگزاري مهر: در خراسان شمالي 400 آزاده سرافراز وجود دارد، بزرگ مرداني كه با تحمل سال ها رنج اسارت، وعده الهي "و بشر الصابرين" را معنا بخشيدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز 26 مرداد ماه و سالروز بازگشت نخستين گروه از آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي در سال 1369 است، آزادگاني كه بعد از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاههای مخوف رژیم بعثي عراق، با سري افراشته به آغوش ملت ايران بازگشتند.

در همان زمان ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در 22 مرداد سال 69 و تنها چند روز پيش از ورود اولين گروه اسرا به ميهن تشکیل شده بود در اين زمينه نقش آفريني كرد و با مساعدت ساير دستگاه ها، تبادل حدود چهل هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی انجام داد.

آزادگان هشت سال دفاع مقدس با سرمايه ايمان استوار خود سال ها رنج هاي روحي و جسمي را تحمل كردند و سرانجام در مرداد 96 انتظار پدران، مادران، فرزندان و همسران به پايان رسيد و با بازگشت پيروزمندانه آنها، وعده الهي"وبشر الصابرين" تحقق يافت.

در جنگ تحميلي هشت ساله حدود 220 هزار شهید تقدیم نهضت اسلامی شد و علاوه بر اين در حال حاضر 214 هزار جانباز بالای 25 درصد نيز در سطح كشور وجود دارد.

همچنين هم اكنون حدود 43 هزار آزاده در كشور وجود دارد، آزادگاني كه امروز سالروز ورود نخستين گروه از آنها و يا همرزمان و هم بندان آنان است، ابرمرداني كه نمادي از بيكران عظمت روح شدند.

خراسان شمالی 400 آزاده سرافراز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی به مناسبت سالروز بازگشت نخستين گروه از آزادگان به ميهن اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حاضر در این استان 400 آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس و آزادگان درگیری با اشرار وجود دارد.

حسن براتی زاده مي افزايد: از این تعداد 380 نفر در دوران دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند و 20 نفر نیز جزء زندانیان انقلابی زمان طاغوت و آزادگان درگیری با اشرار هستند.

وی اظهار مي دارد: همچنین تمامی شهدای مفقودالاثر این استان نیز شناسایی شده و با عنوان شهدای گمنام در گلزار شهدا به خاک سپرده شده اند.

براتی زاده تصریح  مي كند: در اين روز در استان برنامه هايي نظير ديدار با آزادگان برگزار مي شود.

به گفته وی خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

سرير عزت بر ساحت ايمان

علاوه بر روز 26 مرداد ماه كه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به كشور، برنامه هاي مختلفي در اين زمينه برگزار مي شود، در تقویم رسمی كشور روز یازده محرم هر سال نيز که هم زمان با مصیبت دردناک اسارت اهل بیت پیامبر(ص) است به عنوان روز تجلیل از اسرا و مفقودان نام گذاری شده است.

آزادگاني كه از اسارت كالبد خاكي و حصر ديوارهاي سنگي گذر كرده و سرير عزت را بر ساحت ايمان گستراندند.

 

کد خبر 2117459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha